Nowe produkty w muzealnym sklepie

W ostatnim czasie Centralne Muzeum Jeńców Wojennych intensywnie i przy wsparciu specjalistów pracuje nad swoim wizerunkiem, dokonując na tym polu śmiałych, a przy tym strategicznie uzasadnionych decyzji. Czy okażą się trafne również w oczach odbiorców?

Sposobnością ku temu, aby się o tym przekonać, jest upowszechnienie wybranych pomysłów… w formie muzealnych pamiątek. Sklepy muzealne oferują wybór pozornie zwykłych przedmiotów o konkretnej, użytkowej lub czysto dekoracyjnej funkcji. Jednak ich zasadnicza rola jest inna: mają być dyskretnymi nośnikami wartości i idei ważnych dla danej instytucji. Słowem, jeśli asortyment jest dobrze przemyślany, wówczas zakup drobnej pamiątki będzie stanowił udane uzupełnienie wizyty w muzeum. Przy czym niektóre sklepy to prawdziwe przybytki wyrafinowanej estetycznie konsumpcji – dość wspomnieć o tych, którymi szczycą się londyńskie Muzeum Wiktorii i Alberta, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Wiedniu, czy polski MOCAK.

CMJW do tej pory w działaniach promocyjnych zajmowało się projektowaniem i dystrybucją produktów reklamowych w dość ograniczonym zakresie. Teraz to się zmienia – Muzeum, by sprostać oczekiwaniom rosnącej grupy sympatyków, przygotowało serię ciekawych w formie i  funkcjonalnych przedmiotów, które nie są zwykłymi „jednorazowymi” gadżetami reklamowymi, ale dobre wzornictwo łączą z ponadczasowym przesłaniem.

Torby, plecaki, koszulki, karty pocztowe, ołówki i długopisy (w planach są kolejne artykuły), opatrzone zostały zaczerpniętymi z jenieckich relacji i listów hasłami – intrygującymi, a nawet na przekór wszystkiemu, co złe, tchnącymi optymizmem. Utrzymane w typowej dla CMJW kolorystyce, korespondują z innymi elementami identyfikacji wizualnej instytucji i stylem przekazu instytucji.

Zapraszamy do muzealnego sklepu (https://www.sklep.cmjw.pl/inne7/) – już teraz można sprawdzić, jak prezentują się pierwsze produkty z nowej linii promocyjnej.

wstecz